Tak wygląda współpraca

z Małym Biurem Rachunkowym

Działasz w jednej z poniższych branż?

IT

Ochrona zdrowia

Budownictwo

Prawo

Chcesz podjąć współpracę? Przeczytaj, od czego zaczynamy

Podpisanie umowy z Małym Biurem Rachunkowym w 3 krokach

Krok 1

Jeśli masz (lub planujesz otworzyć) firmę w jednej z powyższych branż i szukasz biura rachunkowego – dobrze trafiłeś!

Możesz się ze mną skontaktować na kilka sposobów. Wybierz najdogodniejszy dla siebie.

Jeśli nie odbiorę telefonu, wyślij SMS o treści „współpraca”, a oddzwonię. 

W miarę możliwości dostosuję datę i godzinę pierwszego spotkania do Twoich sugestii. 

Jeśli nie chcesz lub nie możesz przyjść do biura, wszystko możemy załatwić on-line.

Uwaga! Nie prowadzę jednorazowych konsultacji dla przedsiębiorców. Jeśli potrzebujesz porady lub wyjaśnienia niezrozumiałych przepisów, skorzystaj z pomocy doradcy podatkowego. 

Krok 2

Pierwsze spotkanie 

odbywa się w biurze, na ul. Daszyńskiego 154 w Gliwicach (moduł A). Przy budynku jest duży parking z wjazdem od ul. Jondy.

Spotkanie trwa zwykle koło godziny, ale lepiej zarezerwuj sobie trochę więcej czasu. Opowiadasz o swojej firmie (lub planach) i o swoich oczekiwaniach wobec biura.

Ty mówisz, ja słucham.

Spotkanie organizacyjne w celu omówienia zasad współpracy jest bezpłatne.

W wersji on-line

ten etap odbywa się za pośrednictwem poczty e-mail. Proszę o odpowiedź na kilka pytań i opisanie swoich oczekiwań wobec biura.  

Krok 3

Podpisujemy umowę i pełnomocnictwa.

Przygotowanie dokumentów zajmuje na ogół 30-40 minut. Możemy umówić się na kolejne spotkanie w celu ich podpisania lub możesz zaczekać i załatwić wszystko w czasie jednej wizyty.

W razie potrzeby przygotowuję umowę i pełnomocnictwa i wysyłam mailem do podpisu.

Od tego momentu korzystasz już z pomocy i obsługi jaką oferuje Małe Biuro Rachunkowe.

Sprawdź, co wchodzi w skład oferty Małego Biura Rachunkowego

Współpraca z Małym Biurem Rachunkowym

O co najczęściej pytają Klienci?
  • Na podstawie dostarczanych co miesiąc dokumentów wyliczam podatki.
  • Podpisuję i wysyłam deklaracje do urzędu skarbowego i ZUS.
  • Jeśli w firmie są pracownicy – wyliczam wynagrodzenia.
  • Wszystkie informacje – kwoty podatków, składek i wynagrodzeń przesyłam Ci na podany adres mailowy przed terminem zapłaty.
  • Na ten sam adres wysyłam mniej więcej raz w miesiącu informacje o istotnych zmianach w przepisach („Wiadomości z księgowości”).
  • Jeśli chcesz, masz podgląd księgowości Twojej firmy z każdego miejsca na świecie i o każdej porze.
  • W udostępnionym programie możesz też wystawiać faktury.  
  • Ostateczny kształt współpracy zależy od podpisanej umowy i Twoich potrzeb.

Małe Biuro Rachunkowe jest obecnie nastawione głównie na współpracę on-line, elektroniczny obieg dokumentów i ograniczanie papieru do absolutnego minimum.

Opisane zasady zakładają podstawowy poziom kompetencji technicznych Klientów. Osobom zupełnie „nietechnicznym”, które mają problem z obsługą poczty elektronicznej i z prostymi operacjami na plikach i folderach, radzę skorzystać z usług innego biura.

Dobrze prowadzona księgowość jest ważna dla bezpieczeństwa firmy i przedsiębiorcy.

Ale też wiem, że moi Klienci nie założyli swoich firm tylko po to, żeby móc prowadzić księgowość, gromadzić papiery i uzupełniać ewidencje ?. To nie jest najważniejsza rola przedsiębiorcy.

Dlatego – staram się działać „w tle” i w miarę możności nie komplikować swoim Klientom życia. Z drugiej strony – żadne biuro nie rozliczy prawidłowo firmy bez zaangażowania jej właściciela. 

  • Wystawiasz faktury sprzedaży lub/i obsługujesz kasę fiskalną.
  • Przygotowujesz i dostarczasz do biura komplet dokumentów za miesiąc w terminie zgodnym z umową. 
Ponadto musisz utrzymywać kontakt z biurem,

czytać maile i odpowiadać na ewentualne pytania oraz informować biuro o wszelkich zmianach i istotnych zdarzeniach w firmie.

Możesz przekazać dokumenty w formie cyfrowej. Otrzymane od kontrahentów faktury elektroniczne oraz czytelne skany i zdjęcia dokumentów papierowych powinny być spakowane w jednym folderze, opisane (miesiąc i rok) i przesłane mailem lub udostępnione „w chmurze”.  

Dokumenty papierowe możesz też przynieść osobiście w godzinach otwarcia Biura lub zostawić w skrzynce pocztowej Biura w dowolnych godzinach.

Trzeba jednak pamiętać, że czasy faktur papierowych mijają bezpowrotnie. Za rok, po wejściu obowiązkowego KSEF (obowiązek wystawiania i odbierania faktur w systemie ministerstwa finansów) zdecydowana większość dokumentów będzie funkcjonowała już tylko w wersji cyfrowej. Dlatego zachęcam do sukcesywnego rezygnowania z papieru i oswajania się z nowymi rozwiązaniami, w czym program wfirma i współpraca z Małym Biurem Rachunkowym bardzo pomaga. 

Nie tylko można, a wręcz trzeba. Szczególnie na początku.

Lepiej zapobiegać niż leczyć. Lepiej błędów unikać niż je korygować. A w księgowości jest wiele sytuacji, w których raz popełniony błąd trudno naprawić. Dlatego nie wahaj się zadawać pytań. Nie znam wszystkich odpowiedzi, ale razem znajdziemy rozwiązanie każdego problemu. 

Biuro jest otwarte dla każdego w wyznaczonych godzinach. Możesz przyjść i porozmawiać osobiście lub zadzwonić. To rozwiązanie polecam w przypadku konkretnych pytań wymagających krótkiej odpowiedzi.

Jeśli chciałbyś porozmawiać dłużej, bo pytań się nazbierało albo trzeba omówić jakiś szerszy problem – umówimy się na spotkanie na konkretną godzinę w terminie dogodnym dla obydwu stron (raczej poza godzinami otwarcia biura). Pamiętaj, mogę pomóc w zakresie świadczonej usługi. Nie mam uprawnień do udzielania porad prawnych i doradztwa podatkowego. 

Jeśli bardziej odpowiada Ci kontakt telefoniczny, możesz umówić się również na dłuższą rozmowę telefoniczną.

Poza tym przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę możesz wysyłać pytania mailem na adres biura. Odpowiadam na ogół jeszcze tego samego dnia. Na wiadomości przesłane w czasie weekendu czy świąt odpowiadam w pierwszym dniu roboczym po dniach wolnych.

Preferuję kontakt mailowy z trzech ważnych powodów:
  1. Jesteśmy ludźmi zajętymi. Nikt z nas nie siedzi bezczynnie czekając na telefon. Bywa tak, że przez cały dzień na zmianę próbuję się do kogoś dodzwonić i ten ktoś próbuje dodzwonić się do mnie. Znacie sytuację, w której nawet pod prysznic zabieracie telefon, żeby móc go w razie czego odebrać? No właśnie… A gdy w końcu dojdzie do rozmowy okazuje się, że rozmówca akurat prowadzi samochód lub robi zakupy. Niczego nie sprawdzi, nie zanotuje, więc rozmowa kończy się słowami „oddzwonię po powrocie” i … wymiana sygnałów zaczyna się od początku.

2. E-mail odczytujemy wtedy, gdy mamy chwilę czasu. I odpowiadamy, gdy mamy czas przemyśleć odpowiedź i znaleźć potrzebne informacje. I to jest druga zaleta – bo podczas szybkiej rozmowy telefonicznej bywa tak, że i pytanie i odpowiedź są nieprecyzyjne. Jeśli nie ma warunków, by porozmawiać spokojnie, taka rozmowa może przynieść więcej szkody niż pożytku.

3. W końcu: wymiana e-maili pozostawia trwały (stosunkowo) ślad. Można wrócić do niej za jakiś czas i odczytać wiadomość jeszcze raz, gdy pojawi się jakaś wątpliwość.

Są sprawy „jednominutowe” – które można załatwić telefonicznie. I są sprawy zawiłe, które najlepiej omówić na spotkaniu „w cztery oczy”. We wszystkich pozostałych przypadkach zdecydowanie najbardziej sprawdza się kontakt e-mailowy.

Korzystanie z modułu księgowego programu wfirma jest zawarte w cenie usługi księgowej.

Po zalogowaniu możesz zobaczyć, jak są zaksięgowane Twoje dokumenty, przejrzeć deklaracje, historię podatków, zrobić sobie wydruki ewidencji księgowych.

Możesz też wystawiać faktury sprzedaży w programie i wysyłać je mailem do klientów (lub wydrukować i przekazać w formie papierowej). Program daje bardzo wiele udogodnień i możliwość bieżącego śledzenia księgowości. Ale korzystanie z niego jest prawem a nie obowiązkiem.

O wszystkich pismach, mailach i telefonach z urzędów, związanych z działalnością powinieneś jak najszybciej poinformować biuro, najlepiej mailem.

Większość spraw załatwiam bez dodatkowych formalności i Twojego udziału.

Niektóre sprawy w urzędzie skarbowym wymagają pełnomocnictwa szczególnego, w wyjątkowych sytuacjach – działamy razem.

Jeśli sprawa dotyczy zakresu objętego umową, w kontaktach z urzędami nie pozostajesz sam. Zawsze może liczyć na wsparcie biura.

Po zakończeniu roku przekazuję Ci wydruki ksiąg i rejestrów, deklaracji i UPO zapisane w PDF.

Dokumenty przekazane do biura w formie papierowej oddaję poukładane chronologicznie i zbroszurowane, za potwierdzeniem odbioru.

Przygotowuję rozliczenie roczne (PIT 28, PIT 36 lub PIT 36L) i roczne rozliczenie składki zdrowotnej. Od rozliczenia za 2022r. ta usługa jest dodatkowo płatna.

Tak. Biuro bardzo poważnie podchodzi do przepisów RODO.

Program i wszystkie dane są na kilka sposobów zabezpieczone przed zniszczeniem lub kradzieżą (Polityka RODO jest dostępna do wglądu w biurze lub – na życzenie – wysyłana na adres mailowy). Biuro mieści się w budynku monitorowanym, a działalność biura jest objęta ubezpieczeniem OC.