Co kupić, żeby płacić niższe podatki lub jak nie płacić podatku?
Chcesz płacić niższe podatki? No jasne, że tak! Ale… Rób to mądrze.
Chcesz płacić niższe podatki? No jasne, że tak! Ale… Rób to mądrze.
Masz firmę budowlaną i wykonujesz usługi ze stawką 8% VAT?
Obniżona stawka VAT na usługi budowlane to duża korzyść dla Ciebie.
Dlaczego? To proste – kupujesz materiały i narzędzia. Od zakupu odliczasz 23% VAT, ale sprzedajesz ze stawką 8%. Zamiast, jak większość przedsiębiorców, płacić podatek VAT, być może masz nawet zwroty VAT na rachunek bankowy. Wszystko zgodnie z prawem. Gdzie tu pułapka?
Decyzja zapadła. Zakładasz własną firmę.
Co czujesz?
Ulgę, radość, dumę, niepokój, niepewność…
Mam dla Ciebie dwie rady na start. Podpowiem Ci, jak oszczędzić pieniądze, a przy okazji uniknąć niepotrzebnego stresu.
Posłuchaj…
Pewnie wiesz, że aby wydatek był kosztem podatkowym, faktura musi być zapłacona. Ale czy wiesz, JAK to robić zgodnie z obowiązującymi od 2020r. przepisami, żeby nie utracić prawa do zaliczenia faktury do kosztów?
Czy warto zawiesić działalność gospodarczą?
Obowiązkowy od 01.11.2019 split payment dotyczy wyłącznie transakcji pomiędzy podatnikami (B2B), które podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce i w której kwota należności ogółem przekracza 15 000 zł brutto.
Prawdopodobnie wykorzystujesz w swojej firmie środki trwałe.
Wiesz też na pewno, że środki trwałe zalicza się do kosztów firmy stopniowo, poprzez odpisy amortyzacyjne, przez miesiące i lata, po kawałeczku.
Tymczasem wydałeś pieniądze dzisiaj i chciałbyś mieć ten wydatek w kosztach teraz, nie za trzy lata.
Dlatego pierwsze pytanie, które w takiej sytuacji słyszę brzmi:
– “Czy mogę to zaliczyc od razu do kosztów?”
Każdy czynny podatnik VAT wie, że istnieje ścisły związek między wystawieniem faktury a podatkiem należnym.
Oczywiste. Ale czy na pewno?
Otrzymałeś fakturę zakupu z poprzedniego miesiąca z adnotacją „odwrotne obciążenie”. Miesiąc rozliczony, deklaracja VAT i JPK wysłane. Odkładasz do następnego miesiąca, bo to przecież zakup? Błąd. Ale od początku…
Samochód w firmie, jako potencjalne źródło bezzasadnych kosztów i nadużyć, od dawna był na celowniku fiskusa. Chodziło o wszystkie te przypadki, w których przedsiębiorca wykorzystywał samochód do celów prywatnych, równocześnie całością kosztów obciążając firmę.